Stötvågsbehandling

Har du något av följande besvär?

Hälsenebesvär, hälsporre, tennis- och golfarmbåge, löparknä,, axelsmärta/impingement, kalkaxel, hopparknä, höftsmärta, benhinneinflammation eller ljumsksmärta?

Detta är några av besvären som en stötvågsbehandling kan hjälpa på!

Vad är stötvåg?

Stötvågsbehandling (Shockwave Therapy) är en vetenskapligt beprövad metod för effektiv behandling av kronisk smärta i leder, senor och muskler.

Behandlingen utförs med en pistolliknande apparat som skickar mekaniska impulser in i smärtområdet. Dessa ”stötvågor” ökar blodcirkulationen i området och kick-startar igång läkningsprocessen.

På Clinicus Ryggcenter kan du få stötvågsbehandling hos någon av våra kiropraktorer, naprapater, sjukgymnaster eller massageterapeut.

Vem kan inte få stötvågsbehandling?

De som är gravida, tar blodförtunnande, har cancer, har en pacemaker eller har blödarsjuka.

Hur går det till?

Som alltid börjar vi med att ställa rätt diagnos för att vi ska kunna erbjuda dig den bästa behandlingen för just dina besvär.

Hos oss är stötvågsbehandling dels en del av vår manuella behandling och den kan även bokas som en separat behandling.

Stötvågsbehandlingen tar 5-10 min och det brukar räcka med ca 5 behandlingar med ca en veckas mellanrum.

Stötvågsbehandling är väldigt bra och fungerar på såväl skador från elitidrottande som kroniska senbesvär uppkomna på kontoret.

Pris stötvågsbehandling
1 behandling 15 min: vardag 450 kr , helg 500 kr

5-kort stötvågsbehandling
Vi erbjuder även 5-kort för stötvågsbehandling, 2025 kr, kontakta oss för mer info. för 5-kort: info@clinicus.nu